Til våre kunder

Tromsø Tannlegesenter har i likhet med de fleste andre aktører i helsevesenet og næringsliv stengt for normal drift på grunn av samfunnssituasjonen som har oppstått pga. coronaviruset. Som en profesjonell helseaktør forholder vi oss til enhver tid til oppdaterte retningslinjer fra myndighetene, vi følger utviklingen hos helsedirektoratet, FHI og Den Norske Tannlegeforening fra time til time.

For deg som pasient betyr dette at all tannbehandling som ikke er strengt tatt nødvendig vil bli utsatt. Vi behandler nå kun akutte ting på friske pasienter. Vi har valgt å følge UiO sin definisjon av akutt/øyeblikkelig hjelp:

• Behandling som er nødvendig for å gjenopprette og/eller vedlikeholde vitale funksjoner, dvs. de tilfeller der det står om livet.
  • Å forhindre og/eller begrense alvorlig funksjonsnedsettelse som følge av skade eller sykdom.
  • Å gi adekvat smertebehandling.

Har du smerter, hevelse, nedsatt allmenntilstand – ta kontakt med oss for å få hjelp! Vi understreker at dette gjelder friske pasienter!

Hvis du har symptomer som hodepine, hoste, sår hals, frysninger, feber, tungpustet, brystsmerter – da skal du ikke på klinikken til oss. Ta gjerne kontakt med oss for å bli veiledet til akuttklinikk som kan ta i mot deg. Det jobbes nå med å sette opp et akuttmottak for pasienter med mistenkt smitte. Dette gjelder også pasienter som:

• er i karantene, eller som har hatt nærkontakt med personer i karantene.
  • i løpet av de siste 14 dager vært ute og reist eller vært i kontakt med noen som kan være smittet av influensa.
  • Mistenker at de kan være eksponert for influensa smitte.

Vi håper våre tiltak er med på redusere smitten i samfunnet og dermed avlaste et helsevesen som nå er under sterkt press. Vi beklager ulempen dette medfører for våre pasienter, men vi kommer sterkere tilbake. I første omgang vil behandling bli utsatt til etter påske. Vi tar kontakt på nytt hvis det skulle bli utsettelser ut over dette.

Mvh Tromsø Tannlegesenter